Friday, February 5, 2010

Tazkirah Jumaat

Kepentingan Al Quran
Sabda NAbi SAW
"Hendaklah kamu membaca Al Quran kerana ia adalah cahaya yang cemerlang bagimu di muka bumi ini dan perbendaharaan yang berharga di atas langit"
Hadis riwayat Imam Ibn Hibban dari Abi Dzarin r.a
dan "Sesungguhnya hati manusia itu berkarat seperti karatnya besi dan dapat melenyapkannya ialah membaca Al Quran dan ingat akan kematian"
Hadis riwayat Imam Baihaqi dari Ibn Umar r.a

4 comments:

  1. Assalamualaikum Cikgu, terima kasih di atas perkongsian ilmu, yg baik itu eloklah disebar2kan, cikgu kan..moga cikgu sihat selalu. AMIN

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam Annie..
    Betullah ilmu yang baik itu elok di panjang panjangkan ...kalau ia di manafaatkan oleh yang membaca nya..itu lah antara bekalan kita "esok"..
    Saya sihat2 saja...masih active suka adventure....scuba diving at least one trip a year...ajak masuk hutan ..4 X 4 okey jer..4 X 4...motocross hari tuh active gak nih kengkawan dah senyap saya senyap...berlayar boleh juga....go kart ..ada gak hajat nak paparkan activity tuh di sini tak sempat masa lah dik..

    ReplyDelete
  3. ilmu yg baik dan bermanafaat sgt eluk dikongsi bersama..bila hati resah AlQuraanlah jadi teman..walau hanya 10 ayat cukuplah..insyaallah hati yg rawan akan jadi tenang.

    ReplyDelete
  4. Surah Ar Rahman(The Beneficient) Q - 55
    favourate saya nih...

    ReplyDelete